A coaching röviden megfogalmazva egy strukturált, változás- és eredményorientált segítő beszélgetés.
Kiszámítható időkeretben dolgozik, rövid, 5-10 alkalmas folyamatot ölel fel, mégis látványos elmozdulás tapasztalható meg a jelen állapotból egy vágyott jövőbeli helyzet felé. Témáját tekintve a kliens által meghatározott témalista mentén mozog. A téma bármilyen életterületről érkezhet, s éppúgy celozhatja az önismeret fejlesztését, mint a társas kapcsolatok rendezését, vagy éppen a munkahelyi konfliktusok elsimítását is.
A coaching nem tanácsadás: a coach döntően feltáró, reflektív kérdésekkel segíti a klienst, hogy saját erőforrásaira támaszkodva eljusson A-ból B-be.
A coaching nem terápia: a múlttal csak oly mértékben foglalkozik, amennyiben az a jelenlegi helyzet megértéséhez szükséges. Krízis, veszteség vagy bántalmazás feldolgozása éppúgy nem képezheti a tárgyát, mint ahogy mentális megbetegedések sem.
A coachingban gondolatokkal, érzésekkel, testi reakciókkal, valamint cselekvési késztetésekkel egyaránt foglalkozunk.
A coachot titoktartás kötelezi, a kliens ellenben szabadon dönthet erről a kérdésről.
Témától és a megrendelő személyétől függően life- és business coachingot különböztetünk meg, bár ez a két terület olyan, mint az olimpiai karikák: több ponton is összeérnek, gondoljunk csak elsőként a munka- és a magánélet egyensúlyára.
Végül kiemelten fontos, hogy a coaching mindig közös munka: a folyamat kézben tartása a coach, míg a változás a kliens felelőssége.